Crossover, vad är det?

Det är återkommande på bloggen det här med klädesplaggsord som försvunnit. Som en fortsättning på det kan jag informera om att den lille herren på bilden bär en crossover.

9 responses to this post.

  1. Posted by Pia on 12 maj, 2011 at 14:32

    Omlott ser det allt ut som.
    Tack för senast! ❤

    Svara

  2. Posted by Ulla Petersson on 17 maj, 2011 at 12:25

    Denna kommer jag ihåg sen den tiden jag jobbade i garnaffär, 1965-1968 då kallade vi den för hjärtevärmare.
    Den är jättesöt!
    Nu är det dags för barnbarn och jag har letat efter den,
    för jag är sugen på att sticka den!
    Är det möjligt att få beskrivningan?

    MVH Ulla

    Svara

  3. Posted by Ulla Petersson on 17 maj, 2011 at 12:33

    Hej Igen!
    Nu har jag hittat mönstret på länken!
    En annan sak, jag jobbade i garnaffär i Borås på 60-talet!
    Garnaffären Jumpern, och Garnboden!

    Svara

    • Hej! Bra att du hittade din hjärtevärmare! Var låg garnaffärerna där du jobbade?

      Svara

      • Posted by Ulla Petersson on 18 maj, 2011 at 06:16

        Garnaffären Jumpern låg på Allegatan, i närheten av konditori Orion, jag tror konditoriet finns kvar.
        Garnboden låg på Hallbergsgatan.
        Jag flyttade från Borås 1978 så jag har inte riktigt koll.

  4. Jo, Orion finns kvar. Priserna har de nog inte ändrat sen du flyttade 78. Billigast i stan är det nog i alla fall… Nu finns det bara ett par garnaffärer kvar i textilstaden Borås. Men går man på loppisar (som jag ofta gör) märks det att stan brukade vara full av sömmerskor och väverskor som då och då tog med sig några nystan hem… Nu hamnar de på loppisar där såna som jag fyndar och gläds!

    Svara

  5. Posted by Karin on 1 mars, 2012 at 16:21

    Hej,
    Jag kan inte finna beskrivningen för armarna. Är det en till sida som inte är med?

    Svara

  6. Hej, ja det ser ut som att det fattas en sida. Ska försöka fixa den inom kort!

    Svara

  7. Hej igen Karin! Beskrivningen innehåller inte fler sidor. I ställer ser det ut som att armarna stickas direkt på bakstycket genom att man lägger upp fler maskor. Kolla under rubriken Bakstycke så framgår det förhoppningsvis hur det går till!

    Svara

Kommentera

