Virkat överkast

Hon ler. Men innerst inne inser hon att det här projektet inte är sunt… Egentligen vill jag avråda från detta monster-tilltag, men för den som älskar, alltså ÄLSKAR, utmaningar finns mönstret här

7 responses to this post.

  1. Hmmmm så snyggt men en riktigt utmaning. Jag har ännu inte åstadkommit att sy ihop/virka ihop alla hundratals rutor jag virkade på 1980-talet…..fy mig!

    Svara

    • det är tråkigt när det blir så, men i ditt fall har det ju gått så lång tid att monteringen borde kännas som ett helt nytt och fräscht projekt… Eller inte…

      Svara

  2. Posted by riot yarn on 5 juni, 2011 at 16:26

    Något för den som har tusen timmar över… och vill bädda stiligt.

    Svara

  3. Posted by Nicole on 14 november, 2011 at 13:24

    Har du mönstret till spetsen också? :)Hittade bara mönstret till cirklarna..

    Svara

  4. Posted by Heli on 24 augusti, 2015 at 16:38

    Hej, garnet verkar skumt! Ska man virka med broderigarn?
    Är det rätt?

    Svara

    • Hej! Ja, det verkar ju lite skumt. DMC måste vara en benämning på något garn som inte säljs idag. Det är tyvärr så med många av de gamla mönstren här på bloggen. Ett lite tunnare bomullsgarn borde funka. Kanske kan du ta med mönstret till en garnbutik och be om råd?

      Svara

  5. Posted by Heli Karlstrand on 6 december, 2015 at 09:49

    Hittade garn som passar! Järbo 8/4. Nu saknar jag mönster till kanten. Var hittar jag den?
    Med vänlig hälsning, Heli

    Svara

Kommentera

