Mössa som på mormors tid

Klädsam både på unga och gamla, hävdas det i mönstret… Håller vi med om det?

12 responses to this post.

  1. En sån hade faktiskt jag…..får väl inse att jag numera tillhör den äldre generationen.

    Svara

  2. Posted by riot yarn on 11 mars, 2011 at 10:27

    Ja, mycket fin. En klassiker.

    Svara

  3. Som jag har letat efter ett mönster på en sån här hätta 🙂 Tack!

    Svara

  4. men där är ju en kråka!
    som jag letat efter en!
    jag hade en som jag älskade och nu har jag sökt med lyckta och ljus och här är den nu!

    Svara

  5. Posted by Ingrid on 13 september, 2013 at 07:15

    Stickade två liknanande till min brorsdöttrar födda på 90-talet, de älskade dem. Annars är de typiskt 70-tal för mig, ett dåtida snyggt alternativ till alla vidriga toppluvor.

    Svara

  6. Posted by Katrin dahlin on 16 april, 2016 at 14:47

    Men var är mönstret?

    Svara

  7. Posted by Marita Hagelvik on 4 juni, 2016 at 12:46

    Denna mössa stickade jag till min dotter för 38 år sedan. Har den kvar!

    Svara

  8. Posted by Ingrid Olausson on 22 januari, 2022 at 22:21

    Var finns mönstret på mössan?

    Svara

Lämna en kommentar